4

سند گذار در تهران

۴.۹/۵ - (۹ امتیاز)

سند گذار در یک کلام کسی است که در ازای دریافت مبلغ مشخص سند ملکی خودش را برای وثیقه و ضمانت دیگران گرو میگذارد.

امروزه به دلیل سختگیرانه تر شدن قوانین و مقررات بسیاری از افراد برای انجام کارهای مختلفی نیاز به وثیقه گذاری دارند تا بتوانند به نتیجه مورد نظرشان برسند. در صورتی که افراد وثیقه مورد نظر را نداشته باشند و یا ارزش وثیقه مورد نظر مطابق با نیازشان نباشد مجبور به اجاره اسناد می‌گیرند.

شاید این سوال برای شما پیش آید که افراد چگونه می‌توانند این اسناد را اجاره کنند و چه کسانی به آنها سند مورد نظر را اجاره می‌دهد.

ما در این مقاله قصد داریم درباره سند گذار و قوانین مقررات مربوط به آن صحبت کنیم.

سند گذار به چه کسی می‌گویند؟

در پاسخ به این پرسش که سند گذار کیست؟ ابتدا بهتر است بدانید که افراد به دلایل مختلفی و در صورت نیاز می‌توانند اقدام به اجاره سند کنند و یا از سند خود برای اجاره دادن استفاده کنند.

برای مثال فردی برای دریافت وام به بانک مراجعه کرده‌است براساس قوانین و مقررات بانک کسانی که تمایل به دریافت وام دارند باید سندی را به عنوان وثیقه در نزد بانک قرار دهند؛ اما اگر فرد متقاضی سند مورد نطر را نداشته باشد می‌تواند به مراکز و یا افرادی که سندی را دارند و آن را اجاره می‌دهند، اجاره کنند. در واقع در تعریف کلی سند‌ گذار و یا اجاره دادن اسناد دو حالت دارد:

در حالت اول فردی دارایی منقولی را در دست دارد و می‌خواهد از دارایی خود کسب درآمد کند، به همین منظور خود به طور مستقیم اقدام به اجاره سند دارایی خود به افرادی که سندی را نیاز دارند اجاره می‌دهد.

در حالت دوم فرد برای آسودگی خاطر بیشتر به مراکز و موسسات اجاره سند مراجعه کرده و سند خود را به آنها تحویل می‌دهد و آنها از طریق‌های مختلف سند را اجاره می‌دهند. استفاده از این روش نسبت به روش اول قابل اعتماد تر و راحت‌تر می‌باشد، چون مراکز و موسسات اجاره سند تعداد زیادی اسناد برای اجاره دادن در دست دارند و افراد زیادی نیز آنها را می‌شناسند به همین منظور اسناد راحت‌تر مورد اجاره قرار می‌گیرد.

سندگذار

پس از فوت سند‌ گذار چه اتفاقی برای اسناد اجاره‌ای می‌افتد؟

در مواردی اتفاق افتاده است که فرد مالک سند، که سند مورد نظر خود را اجاره داده است فوت می‌کند. در چنین شرایطی اگر شما اجاره کننده اسناد باشید و یا تمایل به انجام چنین کاری را داشته باشید می‌خواهید بدانید که چه اتفاقی برای سند اجاره داده شده می‌افتد. در این موقعیت سه حالت رخ می‌دهند که این سه حالت ممکن است در کشورهای مختلف متفاوت باشد.

۱. انتقال به وراث:

فردی که قصد اجاره سند خود را دارد باید در وضیت نامه خود قید کند که سند اجاره‌ای پس از فوت وی به کسی برسند در غیر این صورت پس از این اتفاق برای فردی که سند مورد نظر را اجاره کرده است با مشکل قانونی مواجه خواهد شد.

۲. پایان یافتن قرارداد اجاره:

برخی از مراکز و موسسات در قرار‌داد خود شرایطی برای ابطال و یا پایان یافتن قرارداد وجود دارد، یکی از این قوانین و مققرات می‌تواند فوت فرد سند‌گذار باشد. یعنی در قرار داد قید شود که در صورت فوت فرد اجاره دهنده سند قرار‌داد پایان خواهد یافت.

۳. اطلاع به مالک:

در چنین شرایطی بهتر است وارثان فرد به اجاره دهنده سند و اجاره کننده آن شرایط را اطلاع دهند تا آنها بتوانند با توجه به موقعیت پیش آمده مراحل و تدابیری را ترتیب دهند.

شما برای اطلاع دقیق از شرایط و قوانین مزبور به فوت فرد اجاره دهند بهتر است با مشاوران این حوزه و یا وکلای مورد اعتماد مشورت کنید و درباره شرایط آن اطلاعات کافی بدست آورید.

مراحل انجام شکایت فرد اجاره دهنده سند از متهم

در مواردی ممکن است اتفاق افتد که فرد اجاره کننده سند به دلیل رعایت نکردن شرایط و موارد قرار داد و یا سایر موارد باعث ایجاد اختلاف در بین سندگذار و اجاره کننده شود؛ در چنین موقعیت‌هایی مالک سند می‌تواند از اجاره کننده طبق مراحل گفته شده شکایت کند.

۱. فرد اجاره دهنده اسناد می‌تواند با مراجعه نهاد‌های قضایی و اداری مربوطه اقدام به شکایت از فرد اجاره کننده کند.
۲. پس از شکایت، مراحل تحقیقات و محاکمه از طرف دادگاه و یا مراکز مربوطه آغاز می‌شود. این فرآیند شامل جمع‌آوری شواهد،شنیدن و بررسی اظهارات و تصمیم‌گیری از سوی مقامات قضایی مختلف می‌باشد.

۳. در صورت مسئول بودن فرد و یا شرکت اجاره کننده سند، ممکن است قاضی تصمیم به جریمه، تعیین خسارت و یا اقدامات حقوقی دیگری باشد.

۴. اگر حکمی از سوی دادگاه برای طرف مقابل صادر شود، نهادهای اجرایی مسئول به اجرای حکم مورد نظر می‌باشند.
برای اطلاع دقیق از قوانین و مقررات مربوط به شکایت از متهم میتوانید با وکلای گروه وثیقه دات کام در ارتباط باشید.

سند اجاره ای معتبر

شرایط اجاره سند از فرد و یا موسسه سندگذار

اجاره سند از سندگذار ممکن است بسته به قوانین و مقررات حقوقی و قضایی کشور متفاوت باشد. اما در حالت کلی، این فرآیند شامل موارد زیر می‌باشد:

۱. توافق نامه اجاره:

ابتدا باید توافق نامه رسمی بین فرد و یا شرکت اجاره کننده و فرد اجاره دهنده اسناد در مواردی نهادی که از طرف وی اجازه اجاره دادن سند را دارد به امضاء برسد. در این توافق نامه باید شرایط کامل اجاره سند مانند مدت زمان اجاره آن، شرایط پرداخت، مبلغ اجاره و سایر موارد قید شده باشد.

۲. ثبت توافق نامه:

در برخی کشورها و مناطق، باید توافق نامه اجاره سند در نهادهای مربوطه ثبت شود تا حقوق و تعهدات طرفیت محافظت شود.

۳. پرداخت اجاره:

فرد اجاره کننده باید پس از انعقاد قرارداد و توافق نامه مبلغ اجاره را در مدت زمان تعیین شده به سندگذار پرداخت کند.

۴. رعایت مسئولیت و تعهدات:

اجاره کننده سند باید تمام شرایط و قواعد مکتوب شده در توافق نامه را رعایت کند.
در این بخش بسیار اهمیت دارد که تمام شرایط و قوانین اجاره اسناد مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز از وکلای حقوقی مشاوره دریافت شود.

سندگذاری برای آزادی زندانی

در مواردی اتفاق افتاده است که برای افرادی که محکوم به حبس شده‌اند قاضی دادگاه قرار وثیقه در نظر می‌گیرد و فرد متهم می‌تواند با ارائه وثیقه مورد نظر آزاد شود و در موارد دیگری فرد زندانی برای دریافت مرخصی کوتاه مدت می‌تواند اقدام به سندگذاری کنند.

اجاره سند برای آزادی و یا دریافت مرخصی کوتاه مدت برای زندانیان دارای قوانین و مقررات خاصی است که بهتر است از آنها اطلاع داشته باشید.

سندگذاری برای دریافت وام

اگر شما جزو افرادی هستید که تمایل به دریافت وام برای انجام کاری را دارید، اما سند مورد نیاز را در دست ندارید بهتراست از فردی که تمایل به اجاره سند خود دارد، سند مورد نظرتان را اجاره کنید و آن را به بانک تحویل دهید.

شاید این سوال برایتان پیش آید که این اقدام چه نفعی برای فرد سند گذار دارد؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم شما در مقابل دریافت سند موظف به پرداخت اجاره  به فرد اجاره دهنده در مدت زمان مشخص شده می‌باشید.

سند گذاری در دادگاه‌ها

افراد بسیاری در جامعه به دلیل بدهی‌های مالی و مالیاتی در دادگاه‌ها محکوم و در موارد بسیاری ممنوع‌الخروج شده‌اند. این افراد برای رهایی از چنین موقعیت‌های می‌توانند از افراد سند گذار درخواست کمک کند و سند آنها را برای مدت مشخص اجاره کنند تا بتوانند در آن مدت آزاد باشند و یا از کشور به طور موقتی خارج شوند.

جمع بندی 

فرآیند سند گذاری نیز مانند اجاره اسناد دارای مراحل پیچیده‌ای می‌باشد که بهتر است بدون آگاهی کافی و دقیق وارد این حرفه نشوید و حتما برای اجاره اسناد خود از مراکز معتبر کمک بگیرید و در موارد اسناد خود را به آنها بسپارید تا فعالیت مربوط به اجاره اسناد شما را انجام دهند.

حتی اگر خودتان می‌خواهید به طور مستقیم اقدام به اجاره سندتان کنید حتما در این زمینه از وکلا کمک دریافت کنید و با قوانین و مقررات این حوزه آشنایی کافی پیدا کنید.

چگونه یک سند گذار معتبر و مورد اعتماد پیدا کنیم؟

شما برای پیدا کردن شخص و یا موسسه سندگذار معبر می‌توانید از راه‌های مختلفی اقدام کنید. چند مورد از چنین راه‌های عبارتند از: تحقیقات آنلاین، مشاوره با دوستان، خانواده و افراد مطلع در این زمینه، پرسو جو از اداره ثبت اسناد، بررسی مجوزهای مراکز و موسسات، مصاحبه با سند گذاران مختلف.

آیا همه سند گذاران قابل اعتماد هستند؟

طبیعتا خیر، شما در این زمینه می‌توانید به بررسی مدارک و مجوزهای افراد و موسسات، مشاهده و بررسی تجارب آنها، مشاهده بازخورد و نظرات کاربران و دریافت مشاوره حقوقی اقدام کنید.

سند گذار کیست؟

سندگذار در واقع مالک اصلی و قانونی دارایی و سند می‌باشد که در موارد بسیاری انجام فرآیند اجاره سند خود را به افراد و یا مراکز دیگر واگذار می‌کند.

 

4 دیدگاه

4 دیدگاه در “سند گذار در تهران
  1. سلام. من سند دارم چطوری میتونم به عنوان سندگذار باهاتون همکاری کنم؟

    1. درود بر شما. شما میتونین با کارشناسان ما به صورت تلفنی در ارتباط باشید تا راهنمایی تون کنند

  2. ممنونم از توضیحات خوبتون.
    هزینه اجاره سند رو میخواستم بدونم چقدر هست

    1. درود
      هزینه سند بسته به نیاز شما متغیر هست
      برای اطلاعات بیشتر لطفا با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های علامت گذاری شده با * را باید تکمیل نمایید.

09100819236