0
اجاره سند در کرج - سند اجاره ای کرج

اجاره سند در کرج + قیمت و مراحل

۴.۵/۵ - (۴ امتیاز)

ما در این مقاله می‌خواهیم درباره اجاره سند در کرج و تمام نکات، موارد و قوانینی که در این باره وجود دارد بپردازیم

در اجاره سند در واقع، یک موسسه یا شخص برای مدت زمان معلوم و در مقابل دریافت مبلغی مشخص، به سایر افرادی که نیاز مبرم به سند برای انجام کاری را دارند اجاره داده میدهد.

شما همچنین میتوانید در صورت نیاز به مقاله اجاره سند در تهران نیز مراجعه کنید.

معمولا از این نوع اسناد برای ارائه در دادگاه و دادسرا و یا دریافت وام از بانک‌ها استفاده می‌شود.

به عنوان مثال اشخاصی که برای دریافت وام به بانک مراجعه می‌کنند و بر‌اساس قوانین و مقررات بانک باید وثیقه‌ای را در نزد بانک گرو بگذارند.

در مواردی نیز ممکن است فرد زندانی در تلاش برای آزادی خود باشد، اما سند و یا به عبارتی وثیقه لازم برای انجام این کار را نداشته باشد می‌تواند از اجاره سند استفاده کند.

در چنین شرایطی افراد و مراکزی هستند که با در نظر گرفتن شرایطی اقدام به اجاره دادن اسناد مورد نظر می‌کنند. از آنجا که دریافت سند اجاره‌ای، مستلزم پرداخت مبلغی می‌باشد و همچنین اجاره آن خطراتی را نیز برای دریافت کننده سند در پی دارد بهتر است از قوانین و مقررات آن اطلاع کافی داشته باشید.

سند اجاره ای در کرج

آنچه در این مقاله میخوانید

سند اجاره ای چیست؟

امروزه افراد زیادی در جامعه به دلایل مختلفی و در موقعیت‌های خاصی نیاز به ارائه وثیقه در مراجع و مراکز معتبر کشور را دارند، افراد و موسساتی هستند که این امر را برای افراد تحصیل کرده‌اند.

برای مثال، فردی برای وی در دادگاه توسط قاضی قرار وثیقه صادر شده است، اگر وی نتواند در مدت زمان تعیین شده سند لازم را به مراجع قضایی تحویل دهد، بازداشت خواهد شد.

حتی در موارد بسیاری دیده‌ایم که شخص و یا شرکتی برای دریافت وام از بانک باید سندی را ارائه دهد، اما به دلیل در دست نداشتن آن موفق به دریافت وام نشده است.

با این وجود بهترین راه، کمک گرفتن از مراکز و موسساتی است که امر اجاره سند را انجام می‌دهند.

این موسسات در ازای دریافت مبلغی برای مدت معینی سند را به فرد متقاضی اجاره می‌دهند که در اصطلاح به آن سند اجاره‌ای و یا اجاره سند می‌گویند.

قیمت اجاره سند در کرج

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که هزینه اجاره سند در کرج چه قدر است؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم قیمت دریافت سند در موسسات و مراکز مختلف متفاوت می‌باشد و هر کدام براساس قوانین و مقررات، ارزش دارایی مورد نظر با یکدیگر تفاوت دارد؛ به همین منظور اگر شما در پی اجاره سند در کرج و یا سایر شهرهای ایران از موسسه و یا مرکزی هستید بهتر است قبل از هر اقدامی قیمت و شرایطی که موسسه برای اجاره اسناد دارد بررسی کنید.

قیمت اجاره سند در کرج موسسه وثیقه دات کام

موسسه وثیقه دات کام یکی دیگر از مراکز اجاره اسناد می‌باشد که سالها به فعالیت در زمینه اجاره اسناد مشفول می‌باشد.

قوانین، محدودیت‌ها و قیمت اجاره سند در این موسسه عبارتند از:

  •  توانایی تامین سند از ۱ میلیارد تا ۱۰۰ میلیارد
  •  قیمت سالیانه اجاره سند ۱۰ الی ۱۴ درصد قرار داد می‌باشد
  •  قیمت ۶ ماهه سند ۶ الی ۸ درصد قرار داد است
  •  دارای محدودیت فعالیت تامین سند در سراسر کشور است.

اما یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این موسسه مدت زمان وثیقه گذاری می‌باشد، زیرا این مرکز ظرف مدت ۴۸ ساعت الی ۷۲ ساعت کار وثیقه گذاری را انجام می‌دهند.

سند اجاره ای کرج

موارد استفاده از اجاره سند در کرج

برای پاسخ به این سوال اول باید با کاربرد اسناد اجاره‌ای آشنا شوید. در این بازه باید گفت که، اسناد اجاره‌ای می‌توانند در هر موقعیتی که اشخاص نیاز به وثیقه گذاشتن سندی را داشته باشند، از آنها استفاده کنند.

افراد می‌توانند در شرایط و موقعیت‌های مختلفی از سند اجاره‌ای استفاده کنند، که این موقعیت‌ها عبارتند از:

۱. برای دریافت آزادی و یا مرخصی از زندان

افراد معمولا برای مرخصی و یا آزادی از زندان به سند نیاز دارند، اما در صورتی که فرد و یا خانواده زندانی، سندی نداشته باشند، در این شرایط آنها می‌توانند از سند اجاره‌ای در این مورد استفاده کنند.

۲.وثیقه

یکی از مهم‌ترین مواردی که از وثیقه استفاده می‌شود، در موقعیتی است که قاضی برای فرد قرار وثیقه در نظر می‌گیرد و در صورت فراهم نکردن آن در مدت تعیین شده، متهم بازداشت می‌شود، در قانون به این امر قرار تامین وثیقه کیفری گفته می‌شود.

۳.دریافت وام بانکی

یکی دیگر از کاربردهای رایج استفاده از اسناد اجاره‌ای، بکارگیری آنها برای دریافت وام بانکی می‌باشد. در مورد اشخاص می‌توانند با اجاره سند مورد نظر و تحویل دادن آن به بانک‌ها وام مورد نظرشان را دریافت کنند.

۴.ممنوع الخروجی

ممنوع‌الخروجی افراد یکی از شرایطی است که فرد بنابر دلایلی از سوی داده گاه امکان خروج از کشور را ندارد؛ اما اگر نیاز باشد که فرد کشور را به مقصد سایر کشورها به دلایل مختلفی ترک کند باید سندی را بابت تضمین بازگشت به کشور در نزد دادگاه به عنوان وثیقه قرار دهد.

اگر فرد دارایی و یا اموال منقولی نداشته باشد که آن را به عنوان وثیقه قرار دهد می‌تواند از سند اجاره‌ای در این مورد استفاده کند.

وثیقه در کرج

دریافت اسناد اجاره ای برای آزادی زندانیان در کرج

به طور کلی و بنابر دلایلی خاصی قاصی پرونده‌ای تصمیم به در نظر گرفتن قرار وثیقه برای فرد زندانی می‌کند. اما با صادر ضدن این جکم فرد زندانی می‌تواند از کشور فرار کند.

در چنین شرایطی دادگاه برای اطمینان از عدم خروج فرد متهم از کشور از وی تقاضای قرار وثیقه می‌کند که فرد ملزم به ارائه آن به دادگاه می‌باشد که شرایط و ارزش آن بسته به جرم ارتکاب شده می‌تواند متفاوت باشد.

قانون قرار وثیقه برای متهمین در دو حالت می‌تواند صادر شود:

  •  زمانی که فرد در زندان می‌باشد و درخواست مرخصی می‌کند؛ در این موقعیت مقامات قضایی برای فرد قرار وثیقه در نظر می‌گیرد که وی با تامین آن می‌تواند برای مدت زمان مشخصی از زندان مرخص دریافت کند.
  •  شرایط دیگری که فرد می‌تواند با قرار وثیقه آزاد شود، موقعیتی است که مدت زمان کوتاهی تا آزادی فرد از زندان باقی مانده است و وی می‌تواند با وثیقه گذاشتن در نزد دادهگاه با تایید مقامات قضایی از زندان آزاد شود.
  • در چنین موقعیت‌هایی، در صورتی که خانواده فرد متهم وثیقه مورد نظر را نداشته باشند می‌توانند به کمک وکیل و یا مشاوران مراکز اجاره اسناد، اقدام به اجاره سند مورد نظر کنند.

نکات مهم و ضروری درباره اجاره کردن سند در کرج

همانطور که می‌دانید دریافت سند اجاره ای در کرج برای انجام فعالیت‌های مختلف امری کاملا قانونی می‌باشد، به همین دلیل و به دلیل موراد استفاده که در مراکز مهم و ضروری دارد دارای قوانین و شرایط ویژه‌ای می‌باشد که بهتر است با آنها آشنا کافی و لازم را داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید با آگاهی کامل اقدام به اجاره سند در کرج کنید.

قبل از هر چیزی باید بدانید که قرار داد اجاره سند در کرج مانند قرار داد اجاره ملک باید قانونی باشد و عقد چنین قرار دادهایی در مراکز معتبری صورت بگیری.

شما در هنگام عقد این قرار داد باید توجه داشته باشید که یکسری از موراد به طور کاملا واضح و آشکار در قرار داد قید شده باشند که این موارد عبارتند از:

• مبلغ و یا هزینه اجاره سند در کرج باید به طور آشکارا مشخص باشد. در قرار داد باید میزان و قیمت اجاره سند که به موارد گوناگونی مانند ارزش سند، نوع سند، کاری که سند برای آن اجاره شده‌ای و مدت زمان اجاره، به طور دقیق و کامل نوشته شده باشد.

• مدت زمانی که فرد تمایل به اجاره سند را دارد باید در قرار داد نوشته شده باشید و این مدت زمان باید مورد توافق طرفین قرار داد باشد.

• در هنگام نوشتن قرار داد طرفین قرار می‌توانند مبلغی را به عنوان مبلغ الزام (وجه‌الزام) در نظر بگیرند. این مبلغ برای مواقعی در نظر گرفته شده که در صورتی یکی از طرفین تعهدات و شرایط قرار داد را رعایت نکرد و به آن پایبند نبود، بتوانند از آن مبلغ برای جبران خسارات وارد شده استفاده کنند.

• برای اینکه قرار داد اعتبار داشته باشد، باید به امضای طرفین قرار داد برسد و به هر یک از طرفین نسخه‌ای از قرار داد تحویل داده شود.

یکی از نکات بسیار مهم و ضروری در امر اجاره سند باید حتما به آن توجه شود اعتبار سند مورد نظر می‌باشد. همانطور که قبلا اشاره کردیم، در جامعه افرادی هستند که با اجاره دادن اسناد نامعتبر و جعلی باعث ایجاد ضرر مالی برای شخص و یا شرکتی می‌شوند و حتی در مواردی باعث به دردسر افتادن فرد اجاره کننده سند و ایجاد مشکلات جدی‌تری می‌شوند.

پس هنگامی که شما ترجیح دادید که از این قانون برای انجام فعالیتی استفاده کنید حتما از وکیل مورد اعتماد و باتجربه و یا مشاوران این حرفه کمک بگیرید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

دریافت سند اجاره‌ای در کرج

جمع بندی

در سالهای اخیر نظام حقوقی کشور به منظور کاهش میزان حبس متهمین قانون اجاره اسناد برای آزادی زندانیان را وضع کرده است که باعث آزادی بسیاری از زندانیان شده است.

اجاره سند در کرج برای آزادی زندانیان این شهر و یا سایر شهرهای کشور فواید بسیاری دارد که در این مقاله به آنها اشاره شده است.

اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اجاره سند در کرج فقط برای آزادی زندانیان نیست و در موارد بسیار دیگر کاربرد دارد. اگر مایل به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با مشاوران موسسه وثیقه دات کام تماس بگیرید.

آدرس و شماره تماس دادگاه های کرج

۱. رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب شهرستان کرج
  • آدرس : کرج عظیمیه ، بالاتر از میدان طالقانی (ره) ، ساختمان دادگستری کرج
  • تلفن : ۳۲۵۴۲۲۳۳ ، ۳۲۵۲۰۸۰۹
۲. دادگستری کل استان البرز
  • آدرس : کرج عظیمیه، حسن آباد، انتهای خیابان بوعلی غربی، بالاتر از دانشگاه هنر(ساختمان جدید دادگستری کل استان البرز)
  • تلفن : ۶-۳۲۵۴۴۰۰۰
۳.دادگاه خانواده کرج
  • آدرس: کرج،بلوار ملاصدرا،روبروی پارک نبوت.
  • تلفن : ۳۲۵۲۵۰۰۶
۴. نشانی و شماره تلفن دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کرج
  • آدرس : کرج ، میدان آزادگان ، اول خیابان برغان ، ساختمان امور جرایم ویژه
  • تلفن : ۳۲۵۲۵۵۲۲ ، ۳۲۵۲۵۵۴۴
۵.دادگستری و دادسرای شهرستان فردیس
  • آدرس : فردیس ، جاده ملارد ،اول خیابان اهری ، مجتمع قضایی فردیس
  • تلفن : ۳۶۵۶۴۴۷۰
۶.دادگستری و دادسرای شهرستان ساوجبلاغ
  • آدرس : هشتگرد ، بلوار آیت الله خامنه ای
  • تلفن : ۳۷۳۰۳۸۱۵
۷.دادگستری و دادسرا شهر جدید هشتگرد
  • آدرس : استان البرز ، شهر جدید هشتگرد ، بلوار خلیج فارس جنوبی ، بلوار شهرداری ، نیلوفرشمالی
  • تلفن : ۰۲۶۴۴۲۳۲۰۰۷
۸.دادگستری و دادسرای شهرستان نظر آباد
  • آدرس : شهرستان نظر آباد ،سه راه نظر آباد ، جنب پل راه آن ، سایت اداری شهرستان نظر آباد
  • تلفن : ۸-۴۵۴۰۳۷۶۴
۹.دادگستری شهرستان طالقان
  • آدرس : طالقان ، شهرک سازی ، دادگاه عمومی بخش طالقان
  • تلفن : ۴۴۷۲۴۴۲۰
۱۰. دادگستری شهرستان اشتهارد
  • آدرس : اشتهارد ، بلوار آیت الله خامنه ای ، نرسیده به میدان بسیج ، روبروی بانک ملی ، جنب ساختمان پخش دارو ، دادگاه عمومی بخش اشتهارد
  • تلفن : ۷۷۲۵۸۲۹
۱۱. دادگستری محمد شهر
  • آدرس : محمد شهر ، ابتدای بلوار جعفر آباد(شهید صالحی)
  • تلفن : ۳-۳۴۰۹۲۶۳۱
۱۲.سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز
  • آدرس : کرج ، میدان آزادگان ، بلوار امام رضا (ع)، خیابان مطهری ، بیست متری هفتم ، اردلان پنج
  • تلفن : ۳۲۵۵۸۰۷۰
۱۳. دادگاه کیفری یک کرج

جرایم زیر در دادگاه کیفری یک رسیدگی می شود:

  1. الف- جرائم موجب مجازات سلب حیات.
  2. ب- جرایم موجب حبس ابد.
  3. پ- جرائم موجب مجازات قطع عضو و جنایات عمدی علیه تمامیت جسمانی با میزان نصف دیه کامل یا بیش از آن.
  4. ت-جرائم موجب مجازات تعزیری درجه سه و بالاتر.
  5. ث- جرائم سیاسی و مطبوعاتی.
  • آدرس : کرج، عظیمیه، حسن آباد، انتهای خیابان بوعلی غربی، بالاتر از دانشگاه هنر(ساختمان جدید دادگستری کل استان البرز)
آدرس دادگاه کیفری ۲ کرج
  • آدرس :کرج عظیمیه ، بالاتر از میدان طالقانی (ره) ، ساختمان دادگستری کرج
دادگاه تجدید نظر استان البرز
  • آدرس : کرج عظیمیه، حسن آباد، انتهای خیابان بوعلی غربی، بالاتر از دانشگاه هنر(ساختمان جدید دادگستری کل استان البرز)
  • تلفن : ——
اداره کل پزشکی قانونی استان البرز

پزشکی قانونی سازمانی مستقل و زیر نظر رئیس قوه قضائیه اداره می شود.اظهار نظر پزشکی قانونی باید مستدل، روشن و متضمن شرح مشهودات و معاینات و مبتنی بر مدارک و ملاحظات علمی و‌آزمایشگاهی و وبا استفاده از روشهای جدید و نتیجه‌گیری کافی باشد. اظهار نظر در امور پزشکی قانونی و کارشناسی آن، کالبدشکافی و انجام امور آزمایشگاهی و پاراکلینیکی به دستور مراجع ذیصلاح قضایی انجام می شود.

  • آدرس : کرج ، عظیمیه ، بالاتر از میدان طالقانی (ره) ، جنب ساختمان دادگستری کرج
  • تلفن : ۲-۳۲۵۲۰۳۵۱
مرکز پزشکی قانونی شهرستان ساوجبلاغ
  • آدرس : هشتگرد ، ضلع جنوبی مصلی ، خیابان شهید گمنام ، درب دوم شمالی
  • تلفن : ۴۲۳۹۵۱۵۴
مرکز پزشکی قانونی شهرستان نظرآباد
  • آدرس : شهرستان نظرآباد ، خیابان انقلاب ، مرکز پزشکی قانونی
  • تلفن : ۴۵۳۴۸۵۵۵
ندامتگاه مرکزی کرج

استان البرز میزبان چهار ندامتگاه بزرگ کشور است .حقوق دادان و جرم شناسان علت این مورد را افزایش میزان جرم و جنایت در این استان میدانند.

  • آدرس : جاده قزلحصار ،روبروی پادگان چمران ، ندامتگاه کرج
  • تلفن : ۳۳۲۶۵۱۰۰
زندان رجائی شهر
  • آدرس : کرج ، گوهردشت ، بلوار موذن
  • تلفن : ۳۴۴۱۱۶۶۷
ندامتگاه فردیس
  • آدرس : کرج ، حسین آباد ، جنب راه آهن
  • تلفن : ۵۵-۳۶۷۷۳۳۵۳
اداره کل ثبت اسناد و املاک کرج
  • آدرس : کرج ، میدان نبوت، بلوار ملاصدرا (ساختمان جدید اداره ثبت اسناد و املاک البرز)
  • تلفن : ۳۲۵۰۶۳۸۲
اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان طالقان
  • آدرس : طالقان ، بلوار طالقانی ، جنب دارایی طالقان
  • تلفن : ۴۴۷۲۳۰۴۰
اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ساوجبلاغ
  • آدرس : هشتگرد ، خیابان امام خمینی(ره) ، خیابان شهید خوئینی ها ، روبروی درب شرقی فرمانداری ، اداره ثبت اسناد و املاک هشتگرد
  • تلفن : ۴۲۲۴۲۷۹۴
اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان نظرآباد
  • آدرس : شهرستان نظرآباد ، جنب پل راه آهن ، سایت اداری شهرستان نظر آباد
  • تلفن : ۴۵۳۸۳۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های علامت گذاری شده با * را باید تکمیل نمایید.

09100819236